Roosjes maken voor Scrapkaarten

Benodigdheden:

Craftpapier, lijm, schaartje, bloemenpons, ijzerdraadjes (Dit laatste kon ik niet vinden hier in huis en heb daarom maar de ijzerdraadjes uit boterhamzakjes-sluiters gepeuterd!)
Vaak gebruik ik op mijn kaarten van die lieve kleine roosjes. Helaas was mijn voorraadje roosjes elke keer weer snel op. Nu las ik ergens dat je ze zelf kon maken!

Ze gebruikten dan filterzakjes en verf. Maar ik had niet zoveel zin in dat geklieder met verf!!! Ik heb daarom mijn stapel craftpapier van de Action maar eens gebruikt. Dat lag al jaren onder het stof! Zo zie je maar weer, wie bewaart die heeft wat!!!


Benodigdheden:


Werkwijze Roosjes maken:

 

De bloemetjes ponsen met de bloemenpons. Bij het dunne papier gaan de bloemetjes scheuren. Daarom heb ik het dubbel gevouwen en tussen printerpapier gelegd. Dan gaat het stansen prima!


Krul het ijzerdraadje bovenin een beetje om, zodat de bloemetjes er niet af kunnen glijden. Vervolgens een drupje lijm in het midden van een bloemetje doen. Dan prik je het ijzerdraadje door het midden van het bloemetje.


Krul het bloemetje om het ijzerdraadje. Vervolgens voeg je steeds meer bloemetjes toe. Totdat je het roosje vol genoeg vindt.


Knip de rondjes van het groene bloemetje in puntjes. Voeg een druppeltje lijm toe en prik ook hier het ijzerdraadje doorheen. En klaar is je roosje.


Het resultaat

 

Veel plezier met het maken van de roosjes!

Groetjes Marieke Visscher

 

Zie ook onze andere artikelen over gezellige Dagtrips en leuke Evenementen!

 

Voor leuke vakantiereizen kijk hier!

 

Roosjes maken voor Scrapkaarten

Reactie schrijven

Commentaren: 0