Zonnebloemen drogen voor de vogels

Deze zomer heb ik genoten van de zonnebloemen in de tuin, samen met de bijen en vlinders.
Inmiddels laten de zonnebloemen hun kopjes hangen. Maar.. zonde om ze in de groene container te gooien!
De vogeltjes kunnen ze goed gebruiken, ze vinden het heerlijk.

De grote zonnebloemen leg ik zo op tafel of in het voederhuisje. Maar de kleine bloemetjes kun je ook erg leuk verwerken in een bloemstuk voor op de tuintafel.


Ik heb een schijf van oase gebruikt.
Daar heb ik eerst een grotere bloem in het midden geplaatst.
Doordat ik een stuk steel had laten zitten, kon ik deze er zo inprikken.
Daarna heb ik de bolletjes, het pindanetje en de kleine bloemetjes geplaatst.
Deze heb ik wel even goed vastgezet met binddraad. Want voordat je het weet gaan de kraaien er met het lekkers vandoor.
Vervolgens vul je de lege plekken op met mos, takjes en bladeren.



Zodra ik het bloemstuk op tafel zette, kwamen de meesjes al nieuwsgierig aangevlogen.
Toen ik wegliep begonnen ze meteen van al het lekkers te genieten.
En ik?
Ik geniet vanachter mijn keukenraam met ze mee!

De overige bloemen heb ik van de stelen afgeknipt. Deze laat ik op de kop in de bijkeuken hangen te drogen. Zodat ik de vogeltjes in de winter ook nog kan verwennen met lekkers.

Groetjes,

Marieke Visscher


Met dank aan Marieke Visscher, zij maakt hiermede kans op twee kaarten voor de KreaDoe Beurs!

Maak kans op twee vrijkaarten voor de KreaDoe Beurs!

Heeft u een leuke hobby en kunt u daar een leuk verhaal bijschrijven, stuur dat aan ons op vergezeld van meerdere foto's en u maakt kans op twee gratis kaarten. Wij zullen dit dan op onze site plaatsen. Heeft u vorig jaar een leuke dag gehad op de KreaDoe Beurs met uw vrienden en/of vriendinnen, heeft u ook daar foto's van, ook dan maakt u kans op twee vrijkaarten. Stuur uw belevenissen op de beurs aan ons op ook weer vergezeld met wat foto's.
Veel succes,
Redactie VoorPlussers

 

Zie ook onze andere artikelen over gezellige Dagtrips en leuke Evenementen!

 

Voor leuke vakantiereizen kijk hier!

Zonnebloemen drogen voor de vogels

Reactie schrijven

Commentaren: 0