Zelf een windlicht en kaarsjes van schelpen maken

Na een paar mooie dagen aan het strand heb ik een verzameling schelpen vergaart Hiermee ben ik aan de slag gegaan en zie hier het resultaat een krans een windlichtje en wat schelpkaarsjes.

Voor de krans heb je nodig
Sisaltouw
Piepschuim ring
Schelpen en een lijmpistool met lijm


Je gaat als volgt te werk
Je plakt het begin van het touw vast op de piepschuim ring en omwikkelt de ring helemaal, het eind plak je ook weer vast. Vervolgens lijm je de schelpen erop.


Benodigdheden

 

Voor het windlichtje heb ik een glazen potje gebruikt en langwerpige schelpen de zogeheten scheermesjes. Deze lijm je dakpansgewijs rondom het potje om het af te maken nog een strik eromheen met een stukje touw. Een waxinelichtje erin en het geeft een mooi effect als het brand.

 

Voor de kaarsschelpen heb ik de waxinelichtjes waarvan ik het metalen omhulsel eraf had gehaald op de schelpen gelegd. Vervolgens heb ik ze een tijdje in de zon gelegd en toen het kaarsvet wat zacht werd in de schelp gedrukt.


Je plakt het begin van het touw vast op de piepschuim ring en omwikkelt de ring helemaal, het eind plak je ook weer vast. Vervolgens lijm je de schelpen erop.


Gratis kaarten!

 

Diane dingt hiermede weer mee voor gratis kaarten voor de Appelparade waarvoor wij vrijkaarten hebben!
Wilt u ook kans maken op gratis kaarten voor één van de evenementen die op onze site staan, stuur dan ook uw creaties aan ons op. Enkele foto's en een beschrijving hoe dit gemaakt heeft. Een grote kans dat u ook in aanmerking komt voor vrijkaarten voor een leuk evenement.
Heeft u een leuke hobby, schrijf hier dan een leuk verhaal over en doe er wat foto's bij!
Met dan aan Diana Slingerland


 

 

Zie ook onze andere artikelen over gezellige Dagtrips en leuke Evenementen!

 

Voor leuke vakantiereizen kijk hier!

Zelf een windlicht en kaarsjes van schelpen maken

Reactie schrijven

Commentaren: 0