Bezoek aan een topkweker van grasparkieten

Bezoekje Bas Van Gelder
Geschreven door J. van Wezep
vrijdag, 15 januari 2010 20:17
Eindelijk bracht ik een bezoekje aan een van de topkwekers in Noord Holland, Bas van Gelder.
Bas heeft samen met Peter den Dekker en Tony Peters een partnership als het gaat om de grasparkieten.

Afgelopen week heb ik contact gehad met Bas en gevraagd of ik een bezoekje mocht brengen om eens bij zijn vogels te mogen kijken.
Ik was van harte welkom en kon komen wanneer ik wilde.

Zo gezegd zo gedaan, even het weer afgewacht want de laatste dagen veel sneeuw en gladheid maar zodra ik dacht nu kan het, direct afgesproken en ik kon direct komen.

 

 

 

 

Wauw wat een mooi huis maar wauw wauw wat een mooi vogels en broedruimte. Bas heeft zuiver Mannes vogels en dat was zeker terug te zien. Er zat eigenlijk geen slechte vogel bij.
Ik had gelukkig, Bas gaf aan dat het broeden goed ging en ik kon eventueel uit zijn reservevogels kiezen (ik had natuurlijk al aangegeven dat ik misschien wel interesse had om wat vogels mee te nemen).

Na goed overleg en toch maar naar advies van Bas geluisterd, ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een zeer mooi koppeltje. Zeer fors donkergroene man en een mooie grote blauwe pop.
Ik was zeer tevreden en hopelijk kan ik er wat uit kweken.

 

 

 

 

Maar toch de volgende dag gebeld dat ik toch nog wel een koppeltje wilde, kon het niet laten. Morgen ben ik direct weer welkom dus er komt meer aan.
Natuurlijk ook wat foto's gemaakt bij Bas waarvan hier een paar voorbeelden.

Bekijk ook eens de site van Jerisano een hele mooie site voor grasparkieten!

 

 

Bezoek aan een topkweker van grasparkieten

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Bart (zondag, 29 januari 2017 01:27)

    Leuke site!